4/07/2011

I am Masterchef.....

Gempak tak tajuk? Cam poyo pun ade... hehe.. oleh kerana aku masih lagi unemployed and stay at home, aku telah menjadi suri rumah separuh masa. Antara aktiviti yang aku buat adalah layan movie, cuci baju, cuci pinggan dan paling penting MASAK.

Actually dulu aku tak pandai langsung masak. Yang aku tau masak ialah frozen foods je. Tapi lepas dah jadi yang paling sulung dalam rumah ni terpaksa la belajar masak untuk jimat lebih. Benda pertama aku belajar masak ialah sambal sardin. Thanks to my friend Atoi & Munir for their tips after my 1st hangus sardin.


Then aku nak improve lagi aku belajar pulak masak sambal.. & sekarang semua jnis sambal aku dah pandai masak. Sambal ayam, sotong, ikan, tumis.



Lepas tu, aku mulakan belajar benda lebih complicated seperti masak lemak, rendang, dan kari.




Amacam? Boleh la kan for a guy... hehe....

No comments:

Post a Comment

Ni best nih, try ar baca