4/09/2011

Turun Berat Badan .. Mampukah kita ?

Tetiba malam ni nak post something.. Recently, aku byk gi gym kat uia nih, free je, pakai matric card as a student.. Sbnrnya aku baru je tau sal gym (betapa tak penah mek tau la kan).. Ada org obses by swimming, for me, it is an interesting sport, really.. Aku tak brpa into it lagi, swimming suit muslimah skang comel2 je aku tgk.. hehe.. 

So gym tuk student perempuan kat uia nih sebelah dgn tmpat main squash.. Ramai yg cakap takde mende apa kat gym tuh, equipment sikit la ape, kecik la ape, tp bg aku, kalau tanak gi gym tuh, gym sebesar padang bola pun ko takkan gi kan? ehe..
Ok, ape yg aku nak crita, sejak kebelakangan ni aku asek gi gym tuh, aku seronok la sebenarnya. Mula2 aku gi just utk tgk ape yg ada, alang2 ada kmudahan kan.. Then lepas aku start gi (dibawak oleh kwn aku), now aku gi sndiri sorg2.. Almost everyday.. Smp kwn2 yg kenal dlm gym tuh ckp aku ada agenda tersembunyi semangat gila nk kuruskan bdn.. Hmm.. frankly, aku tak tahu la purpose aku nak kurus ke ape, yet slim mmg best kan pd pmpuan, so aku just gi sbb enthusiasm aku trhadap semua tuh.. Seriously, kalau kita tahu kelebihan kita apa dlm hidup, pursue it well ok kawan2.. 
Sekadar gmbo hiasan, bukan aku pun.. :)
Aku gi tiap2 ptg dgn semangat yg makin bertambah, aku fikir, kalau aku tak nak, aku leh je tak gi, and trus tido petang and makan mlm and tgk muvie lepas letih gi class.. Cumanya, kalau tak start, bila lagi? Alhamdulillah, walau tak byk, aku seronok tgk peningkatan kalori yg dibakar hari demi hari.. Kalau starting letih, jgn risau, teruskan gi hari2, sbb makin lama, bdn korg akan terbiasa dgn apa yg korang buat, sama la mcm sukan.. Contohnye korg suka main bola tmpar, lama2 main, korg tak rasa sakit sgt kan kat tgn.. Org tua ckp, alah bisa tegal biasa.. hehe..
Comel plak budak nih aku tgk,
ntah sape2 la aku jdikan model :) Sory dik


Tak mustahil sbrnya utk buat sesuatu yg kita tak pernah buat, dulu masa sekolah, aku mmg kaki sukan, bila dah msuk mtrik, aku mandom gile(a.k.a tak aktif).. sbb aku biar je diri aku tak wat pape bila pkir aku belaja hari2 penat la konon.. Setakat nih, kalau korg baru nak mncuba2 utk workout kat gym, dgr la nasihat aku, kena warm up betul2, and bila habis, cool down btul2. Kalau tak, nnt korg balik, badan korg akan suffer ar.. Mmg la kalau hari2 pun sakit, masalahnya, awal2 dah sakit, korg BERKEMUNGKINAN BESAR utk putus asa meneruskan aktiviti tersebut.. Itu yg kita tidak mahu ya kawan2.. no no no.. Mengadu dan mengeluh adalah perkara biasa, and u have to deal with all the pains.. Kalau org ckp, cantiknya dia, wah hensemnya dia, jujur la aku nk ckp, cantik kan subjektif, apa yg cntik sbnrnya adalah usaha. Contohnya, kita suka tgk artis2 korea yg hensem n cantik2, jepun yg comel belaka, omputih yg sasa2, sbnrnya di sebalik semua tuh adalah usaha. Lebih cntik jika org tuh asalnya gemuk gila, then kita tgk dia usaha hari2 utk kurus dgn bersenam, usaha tuh nmpk cntik sgt, bukan la lepas dia slim tuh.. (penangan cerita DreamHigh--IU) hehe.. Wpun dia mmg bukan gemuk betol, just tambah2 je dlm cter tuh, tp she made it look real tough for her to lose the weight, u'll love how she tried so hard to cut off the fat.. :)

She was all these...
Into this..
And this :)) Nice..
 Ok lah, dah byk bebel.. Aku pun skang tgh final, so tak berapa kerap gi gym dah, sob2.. :(  Apa2 pun, bila ada keinginan, bz cena pun, kita akan wat kan? Ok till then.. Take care.. Love: Manal... SALAM..

No comments:

Post a Comment

Ni best nih, try ar baca